Facebook Fuck Malaysia-Kurang Ajar Betul

Bila blogwalking kat blog mohdzaid dia ada linkkan Facebook Fuck Malaysia.  Geram betul bila baca komen kat situ.

Macam bagus ajerlah mereka yang tak bertamadun ni.  Siap kata macam-macam.  Meluat.  

Ibarat kata Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin, 

Kalau mereka pulang ke sana pun, mungin mereka tidak dapat jaminan dari Bendera (Benteng Demokrasi Rakyat Indonesia) yang mereka akan beroleh pendapatan atau pekerjaan.  Kononnya Koordinator Bendera, Mustar Bona Ventura Manurung suruh orang-orang indonesia yang bekerja kat sini pulan ke  sana demi mempertahankan kehormatan serta kedaulatan negera mereka.

Macamlah bila mereka balik sana ada yang sponsor makan minum mereka.  Cubalah tanya dengan orang Indonesia yang dah kerja kat sini..nak pulang atau idak?

Ngak mau bu..sana hidup susah..mau makan pun susah.

Masa akak kerja kat situ pun bila bibik tenguk lauk udang..menangis dia dapat makan.  Dia jarang dapat merasa makan macam tu.  Kita takkan kejam bila kita makan udang nak bagi bibik makan tempe lagi.  

Orang Malaysia memang baik hati.  Akak tenguk sape yang ada bibik tu taklah layan bibik macam hamba abdi.  Apa yang kita makan dia pun makan.  Macamlah warganegara dia tak seksa orang gaji kat sana.  Ada yang lagi teruk.  Ada juga yang kena dera dan meninggal.  Sajer jer nak heboh.

Dia tak tahu ker orang dia sanggup bergolak gadai menyambung nyawa sebagai pendatang haram nak kerja kat Malaysia yang di ibaratkan lubuk emas bagai mereka.  Pastu mereka boleh kirimkan wang untuk anak isteri ataupun family kat sini.  Lepas boleh beli harta kat sini.  
Poodahlah dengan encik mustar tu.  Entah-entah dia pun tak ada kerja kan…

Ingat yer..Malaysia ni negara bermaruah, bertamadun dan banyak bijak pandai.  Sebab mereka jelouslah mereka jadi macam orang bodoh.

32 thoughts on “Facebook Fuck Malaysia-Kurang Ajar Betul

  1. salam ziarah…rilek kak ina…saya cukup yakin ini cuma sekadar propaganda dan provokasi mereka nak mengumpan kita ke kancah yang lebih teruk…jgn dilayan kerana yang buat kerja tu x sampai 30 orang…x ke mana pun…baik kita ambik langkah berdiam diri…saya punya 2-3 orang sahabat indonesia yang belajar sama fakulti dgn saya dan mereka sendiri trkilan dengan perbuatan tu…cuba baca di sini,http://birokrasi.kompasiana.com/2010/09/01/salam-dari-kami-pelajar-indonesia-yang-sedang-menuntut-ilmu-di-malaysiabimbang jika kita terbawak2 dengan perasaan marah pada segelintir puak2 yang bodoh ni akan menyebabkan kita mudah dipengaruhi dengan sentimen kebencian anatara satu sama lain dalam hal2 yang lain…cuma sekadar pandangan dan perkongsian…

  2. memang nak tergelak bila diaorng sruh pulang kerja kat sana. semoga cepat2 la pulang & boleh membantu PDRM menurunkan statistik jenayah, kes rogol, samun, merompak dll

  3. kak ina,kalau ade pon bibik yg kena dera tu mati pon takat sorang dua..yg die org dtg rompak, meragut, bunuh kt msia ni…dh berape puluh org??tp ikut2 kan, kite biar kan je la org2 indon ni nk kecoh..sj je tuh, sbb jeles dgn kite..yg penting, kalau die org nk against us pon, bersedia ke indonesia utk muflis 1 negara?my opinion is, yg bt kecoh2 ni semua org bawahan..org2 x de pendidikan..cube kite tgk blik org2 indonesia yg berpelajaran..xde pon nk kecoh2..

  4. Salam kak inaYang buat begitu dari jenis yg sesuak hati ikut org lain buat..dpat bayaran ciput pun buat jugak..ada yg x pk panjang..kurang cerdik…apa pun saya mmg geram dgn org mcm tu..rakyat dorang kat msia ni keja senang lenang kat sini x nampak ke..cuba kumpulkan jumlah rakyat dorang kat msia ni..mau x muat kapal terbang mas 100 biji nak dihantar balik..tgok je masa konsert band dr negara dorang..penuh stadium kaum kerabat dorang je..mcm nak bom je rasa time geram mcm ni…Paling marah bila bakar bendera msia..dan baling janis..hampas tol ar geng tu..(brengsek..)

  5. Tu le pasal.. yg kecoh2 ni takde pendidikan .. nak gaduh2 buat apa.. dia ingat sedap ke berperang tu.. biarkan lah mereka.. kita jangan jadi cam mereka pula.. memaki hamun sana sini..

  6. Kak inaDorang ni mmg tak bertamadun… So, kita biarkan jer ler org yg tak bertamadun ni… Dorg ni tak sedor diri dtg kat tempat kita pun seludup lagi nak besar kepala…Biasanya org yang 'tak sekolah' ni bertindak ikut perasaan bukan fikiran…Oh ye,aritu masa balik m'sia & naik kolompo memang tak sempat nak p merayau memana kat KL sbb mak ngah suami meninggal sakit cancer.Tahun depan erk kita calling2 =D

  7. hahaha MALAYSIA NEGARA DENGN 1000 ADAT , 1000 BUDAYA (REOG PONOROGO , TARI PENDET BALI , ETC) …SAYA HANYA BISA TERTAWA SAAT ITU MELIHAT IKLAN VISIT MALAYSIA DI DISCOVERY CANNEL , DENGAN MENAMPILKAN BUDAYA INDONESIA YANG DIANGGAP ASLI MALAYSIA !!!PENDAPAT PRIBADI SAYA ,BANYAK WARGA MALAYSIA BERHATI MULIA … TAPI KARENA ULAH SEGELINTIR ORANG MALAY YANG MELECEHKAN BANGSA KAMI , CITRA MALAY DIMATA KAMI JADI BURUK … JADI TIDAK SALAH APA YANG KAMI LAKUKAN !!KARENA NILAI SETITIK RUSAK SUSU SEBELANGGA …" INDONESIA & MALAYSIA NEGARA SERUMPUN , TAK SEPANTASNYA BEGINI .. "SAYA MENGAJAK SELURUH WARGA MALAYSIA & INDONESIA UNTUK SALING MENGHORMATI ,, AYO KITA CIPTAKAN PERDAMAIAN DUNIA

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s