Puisi Kantoi The Contest-Tanpamu Ke Kegelisahan

Tertarik pulak nak menyertai contest dari Puisi Kantoi The Contest. 

Syarat-syarat penyertaan dan hadiah silalah lawat sendiri yer.  Akak nak cuber juga.  Manalah tau kot ada rezeki di bulan yang mulia ni.
Bila kau tiada, ku keresahan
Mencari-cari kau  dimana
Tanpamu segalanya membosankan
Aku memerlukanmu setiap hari
Tanpamu, ku merindui dirimu
Keranamu
Walau pun ada penggantimu
Yang  lagi baik  dari dirimu
Tapi kau tetap dihatiku
Bila kau tiada, diriku tidak tak bahagia
Mengapa aku jadi tak menentu
Keranamu…
Ku kegelisahan tanpamu
Memaksa diri untuk melupakan

Walau rupermu tidak menawan

Namun dirimu sentiasa di hatiku 
Tiap waktu…
Bila kau tiada
Ku kegelisahan, mencari-cari
Kemana pergi, oh cinta hatiku
Nak tau tak apa ke benda ni..sila skroll ker bawah..
                                           ^
                                           ^
                                           ^
                                           ^
                                           ^
                                           ^
Jangan gelak yer..nilah kuali kesayangan akak ni..
akak beli dah lama dah..masa umur Yana dalam 2 tahun kot
Walau dah tercedera tepi tempat pegang..
ia tetap berguna buat akak selagi ia boleh di gunakan.  Walaupun ada kuali non stick yang harga mahal tapi akak lebih suka guna kuali ni..

13 thoughts on “Puisi Kantoi The Contest-Tanpamu Ke Kegelisahan

  1. sama la mcm ai kak. kita dah sedap ngan kuali tu. org len tengok mcm dah boleh campak dlm tong sampah, tp kita sayang bukan main lagi. dah selesa ngan kuali tu..hehe

  2. kak ina ni kelakar la…sy baca dalam nada puisi…pas tu baru tau ditujukan kepada sang kuali…lepas ni leh buat lirik lagu nyanyi sambil pegang kuali tu..tahniah kak ina…

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s