Bila Cukup Bulan

Bila cukup bulan…
 Peti ais penuh
kat sini pun penuh
tempat shopping penuh
parking penuh
 hypermarket penuh
bonet kereta pun penuh
troli pun penuh
semua ni di sebabkan  poket penuh
Memang ramai seungguh umat manusia bulan ni sebab semua nak buat persiapan untuk hari raya.  Akak pun salah seorang dari mereka.  Minggu ni dan minggu lepas sibuk ke hulu hilir cari macam-macam.  
Puasa kan minggu depan.  Akak tak kuasa nak meredah kat shopping kompleks dan Jalan Tunku Abdul Rahman bulan puasa ni.  Tapi akak bukanlah shopping beria sangat..kebanyakkannya beli untuk anak-anak.  
Mak dan ayah tak  kisah kalau tak berganti sangat..kalau dapat sepasang persalinan pun dah bagus….tapi anak-anak terutama Ira dan Imran tu yang lebih penting.

Perabut tak di ganti tahun ni
Langsir pulak tak tahu lagi
Biskut raya dan kek lapis buat sendiri
Kalau nak di turutkan rasa hati
Semuanya boleh memakan diri
Nanti lepas raya mengiggit jari

Bagaimana dengan ibu-ibu..bapa-bapa termasuk yang single..dah sibuk ker cari persiapan untuk hari raya?

Kredit gambar : Google

One thought on “Bila Cukup Bulan

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s