Pizza Lagi

Sebelum di bakar

Yang ada bawang ni untuk akak dan suami..anak-anak di buangnya bawang tu…
  Buat lagi pizza hari minggu lepas…anak-anak tak  jemu makan pizza ni…oleh sebab akak pulak banyak virus R…akak buatkanlah jugak…seperti biasa ambil doh gunakan resepi chef ah mat gebu…memang best doh dia sebab ada mcm-mcm dalam doh tu..terutama bawang putih…bila bakar upmhh sedap.

Kalau nak resepi…rujuk kat resepi soft crust pizza ..label pizza tapi kali ni akak tak gunakan sambal..akak gunakan lebihan kima daging..saje buat lebih kima daging tu ….lepas tu  simpan dalam peti sejuk…bila nak guna akak panaskan sekejap dan campurkan sos tomato sedikit bersama oregano dan pizza herbs..

 TOPPING
  • sedikit minyak zaiton
  • cendawan butang-dihiris nipis
  • hotdog cheese (ayamas)-dipotong serong
  • kepingan black olive-ni maz yang duduk di bahrain bagi-maz..tak habislah lagilah..ada skt lagi.
  • slice cheese smoke bbq brand scs-dipotong memanjang
  • sedikit serbuk lada hitam-aji shio
  • mozarella cheese secukupnya
  • beef salami-disiat-siat
  • 1 biji bawang besar-dipotong bulat
  • stick crab-dipotong serong     
  • nenas dalam tin-dipotong 2

Dapat 3 keping tau…masa ni terluper nak bubuh salami…dah masuk oven baru teringat…

Jadi untung ke tak untung buat sendiri..kalau ramai lah…kalau berdua baik beli aje..

Tapi kena jugak masak memasak sebab cik abang tetap nak makan nasi

Apa nak buat…perut nak  juga makan jugak nasi walaupun sedikit…

15 thoughts on “Pizza Lagi

  1. kak ina…sabar jela nengok pizza ciptaan kak ina tu…sarat sungguh….mau angkat pecah berderai…sikit punya banyak topping…akak memang puas hati!!!!

  2. salam watie..tersipulah akak kena panggil mcm tu..kamu pun sama jugak supermum..salam fana…klu cedap tgk..cubalah buat sendiri dgn member-member..salam mummy2haqq…sabo ek..godaan matalah tu.

  3. salam atty's…dah masuk indah water dahlah..salam ashley…ala kan kamu dah cuba hari tu..dah jadi..buatlah lagi…seronok tau tgk anak-anak suker makan..salam ain..jomlah datang umah..

  4. salam nj..kebetulan kat umah bahan semua ada…letak ajelah atas tu..salam un…memang bestlah ungku..klu kamu buat tentu anak bongsu kamu suker..salam aisyah..mood pizza tengah ada..virus R dah datang..tulah sebabnya rajin nak buat..

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s