Sebab malas nak buat kueh-mueh bulan puasa ni..

 Bukan tak nak buat kueh-mueh bulan puasa ni…bila akak dah buat puff inti kentang …suami akak masih jugak beli kueh kat pasar ramadah.

Pasal kat rumah ni kalau berbuka puasa tak makan nasi dulu….semua bedal makan kueh…tulah salah satu sebab akak malas nak buat… 

Tenguklah berapa macam lagi kueh yang beliau beli…untuk berbuka puasa semalam.

Dia kata kesian dengan anak-anak … cuma makan satu jenis kueh aje….tapi taklah beli banyak-banyak..takut membazir nanti….
sebab itulah akak terlampau malas nak buat dah...
 semalam bukak puasa akak buatlah sirap bandung campur biji selasih…imran tanya…
mak ..biji-biji ni apa…im tak sukalah…
tulah telur katak (akak gurau aje)
ala cam tu im tak nak minumlah….im nak bela sampai dia besar jadi katak…

ha…ha…ha…tergelak besar kami semua..ada-ada ajelah si imran ni…

5 thoughts on “Sebab malas nak buat kueh-mueh bulan puasa ni..

  1. samalah saya kat sini kak, hubby kata lbh baik beli aje, klu buat tak de org nak mkn pulak. lg pun zati dh balik asrama, so x de org nak request tu ni!!!

  2. salam zura..entah cik abg ni..dia suka makan kueh dulu bila bukak puasa..salam ain..betul tu..klu beli dpt mcm-mcm..klu buat dpt satu mcm aje kan..salam ima..lagipun klu buat bkn anak-anak mkn sgt..hb akak beli sikit -sikit ajelah..

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s