Sibuk beli baju raya..

 akak tengah menguaplah pulak….masa ni tengah tunggu salesgirl carikan saiz kasut..cik abg kat belakang pakai topeng…akak aje yang degil..padahal topeng ada dalam handbag…..
Semalam suami ajak ke jaya jusco wangsa maju..nak beli baju raya 3 orang anak lelaki dan baju dia sendiri..suami akak ni memang suka beli bulan puasa…akak pulak tak suka..sebab jalan-jan  dah penat …tak boleh makan dan minum.

ala russhdi..belek ajelah…mana ada duit lagi..

Baju ira akak tak beli kat sini..mahal giler…akak dah beli kat taman melewar di gombak…kat situ murah rasanya..pastu dekat dengan rumah…lagi satu yang best kita boleh suruh dia repair…lagi pun sekarang ni ira dah kurang minat dengan baju kurung…minat baju ala-ala jubahlah pulak…

Suami sibuk suruh anak-anak dia pakai topeng…masing-masing bawak se orang satu tapi yang pakainya cuma si ira dan dia aje...

 Si ira yang keriangan dapat kasut baru..sekarang ni dah tak boleh dah pilihkan kasut atau baju mereka ni…dah pandai cari sendiri…yang cerewat si imran…nak warna baju raya biru dan hitam…akhirnya semua baju yang dia beli warna hitam
 Imran bukannya pakai topeng tu…dia pegang dari sampai ke jj hingga sampai kat rumah…russhdi dan firdaus tak pakai..ikut peel mak dia…mereka tengah boring giler .. tunggu mak dia pilih kasut…
Semua gembira sebab dah dapat baju raya masing-masing…akak tak leh beli kat jaya jusco ni…akak kena tempah..susah nak cari saiz..al maklumlah badan semangat bebeno…bulan puasa pun tak turun rasanya….hi..hi..hi..
Imran yang terbaring keletihan selepas balik dari jaya jusco….sebenarnya hb akak tak kenan tenguk kasut yang imran hendak…tapi dia kata kasut raya merangkap kasut bola..sebab kat tapak kasut ni ada gerigi..sesuai nak main bola.
..geli hati tenguk gambar ni…tidur pun boleh pegang kasut raya dia..yelah sape yang seronok bila hari raya….budak keciklah…orang tua tak seronok terutama cik abang…duit banyak kena keluar…tapi tak apalah setahun sekali kan bang……..

9 thoughts on “Sibuk beli baju raya..

  1. kak ina…seronok tengok anak-anak kak ina, walau dah besar masih mahu jalan dengan keluarga…shopping baju raya…kayalah JJ tu kak ina memborong!!!

  2. kita pun terpaksa beli waktu puasa. memang penat ek kak. Tension je bila lalu kat md. he he macam budak kecik kita. balik rumah, kita yang lebih lepaknya. anak-anak releks je.

  3. wah…teringat masa sy kecik2 dulu…bila gi shopping raya, semuanya sibuk nak itu ini…kesian kat mak ayah. Skrg masa sy pulak…tp sy suka shopping sblm puasa lg sbb malas nak kelam kabut & bersesak masa bulan puasa.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s