Hari Istimewa

Hari Jumaat kat sekolah imran ada hari terbuka…ala ambil report card…..lepas hantar imran akak tak balik..malas nak ulang alik…sementara tunggu pukul 8.00 pagi..lepak kat kantin sekolah.

Lagi 10 minit nak pukul 8.00 pagi..akak gilah ke kelas dia..nasib baiklah ibubapa tak ramai…akak dapat giliran no 3. Lepas bertanya tentang hal imran..sain report card..imran dah boleh balik…kami pergi ke tempat service kereta di seri gombak…lepas tu suruh firdaus datang ambik akak …takkan nak tunggu kat situ..mesti servis berjam-jam.

Sampai kat rumah kak intan call..bagi tau nak datang….rumah bersepah..nasib baik ada yana tolong kemas. ..Akak bancuh dan baking kek untuk di deco….Baru aje masukkan kek dalam oven talipon berbunyi…ruper dari courier…mereka tak jumpa rumah akak..terpaksalah akak suruh tunggu kat masjid saidina ali.. suruh yana tengukkan kek..akak pergi ambik barang dulu..tenguk minyak kereta dah cecah ke paras merah…gi isi minyak kat shell di greenwood dulu dan lepas tu ke kedai beli barang nak masak dan kuih nak jamu kak intan.

Alhamdulliah..tak ada barang yang pecah…tq tukang pengirim.

Baru aje sampai kat rumah…kak intan call .. dah dekat sampai…akak gi ambil kak intan kat rumah member dia..kak intan datang dengan anak kedua dia..sebenarnya semalam wawa ada kirimkan barang buat kak intan…akak rogerlah dia..maaf ye kak intan..tak siapkan apa pun cuma siapkan air dan kuih yang di beli di kedai..kak intan nak cepat…anak dia nak kerja.

Buat kek tapi akak potong-potong masukkan ke dalam bekas ramekin..jadikan ala-ala cupcakes….buat semua ni pasal nak sambut hari jadi dan hari bapa untuk suami akak..terhasillah deco yang comot ni…oleh sebab suami suka main bowling kononnya nak deko lah buah bowling..tapi masing-masing keras tangan..terukkan bentuk dia…tak apalah…janji ada bentuk udahlah..(nak sedapkan hati…jangan gelakkan hasil kerja yana dan akak ye)

Memang tak kreatif betul…lagi satu akak kurang minat nak deco atas cc…suka deco atas kek..lecehlah..

Olh sebab lupa nak beli plastik aising nak tulis tulisan dan deco cc ni…….pastu semua malas nak keluar…. …akak pakai plastik biasa…padan dengan muka akak…teruk betul tulisan dan hasil deko. Memang kena pakai plastik asing tu..lebih kemas…

Bila dengar kereta suami akak parking kat luar…suruh imran buat surprise….

Terkezut suami akak…tak sempat nak letak stokin lagi…kami nyanyikan lagu selamat hari jadi…walaupun akak sibuk dan penat .. tapi akak senang hati…semua yang di plan menjadi.

Selamat Hari Jadi Suamiku Semuga Jodoh Kita Kekal Sehingga Ke Akhir Hayat Dan Selamat Hari Bapa. Terima Kasih Di Atas Segala Yang Telah Abang Berikan Selama Ini.

5 thoughts on “Hari Istimewa

  1. kak ina, saya balik akhir thn ni…tu yg beli apa2 yg nak buat balik dan rasanya murah banding m'sia…mixer sy tu kenwood je, bkn kicthen aid…kithen aid mahal sgt….tak mampu. Sy dpt mixer tu AUD 290, tak sampai RM 900 pun…tengah sale tu yg beli…

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s