Yessss…Dapat Hamper Lagi

Yesss….malam tadi cik abang bawak lagi hadiah hamper … oleh sebab dia main berpasukan..hamper tu kenalah di bagi-bagi…sekarang ni office dia tengah adakan pertandingan bowling setiap hari rabu…kena main berapa minggu … dah lupa pulak…tiap-tiap malam rabu..boringlah pulak tunggu dia balik….nak buat camna..peminat fanatiklah katakan..

Nilah piala-piala yang dia dapat sejak mula berhantu main bowling ni…banyaklah pulak..kan akak kata menyemakkan dalam almari hiasan…dia pernah merajuk…dia kata buang ajelah..kesianlah pulak..terpaksalah simpan…pastu kena lap selalu.

Sekarang ni dia orang bagi mcm tu pulak….berat pulak tu…

Suami akak susah nak bergambar…entah kenapa tak tahulah..masa kawin nak pulak tu…akak suruh jugak ambil gambar dengan bapak-bapak geng bowling kat jakarta..buat kenangan…nilah satu-satunya gambar kenangan kat sana..

Nilah piala yang paling besar sekali…nak masuk almari tak muat..letak kat luar… berhabuklah jawabnya..dan selalu kena lap…kat situ jugak akak selalu tenguk nenek-nenek (orang kayalah) main bowling dan selalu masuk pertandingan…yang geli hati tu bila datang pakai tudung…masa main bukalah tudung pulak…tunjuk siput tinggi dia orang…akak pernah jugak main … tapi tak boleh masuk dengan kumpulan mereka…susah berkawan dengan orang kaya kat sana..tak terikut akak dengan penampilan mereka.

Kat sana jarang bagi piala ni…mereka selalu bagi duit..tu yang best…suami selalu bagi sikit kat akak..kat sana dia selalu menang…kat sini susahlah pulak…orang malaysia terror-terror..

6 thoughts on “Yessss…Dapat Hamper Lagi

  1. terer nyer hubby akak main bowling..dpt piala lg tu…saya langsung x tau main & x penah main pon!!!kalo main agak nyer asyik masok longkang lah npk nyer…

  2. Wahh..hebat betul suami k.ina ni main bowling!! banyak betul piala2 dia tu..memang kena simpan..sayang bole buat kenangan..eiyda dan husband pun minat gak main bowling..piala2 tu mesti la tersusun elok kt atas almari kita..hehehe..;)

  3. salam mala..macam mana tak terror..tiap-tiap minggu main..salam sya..ina kalau main..mesti masuk longkang.salam aishah..kesianlah dpt piala tak leh di makan..klu hamper sedaplah sikit.salam..mcm tu baguslah..sehati si jiwa kamu dengan suami kamu…berapa banyaklah agaknya piala kamu tu..

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s