Coklat Crepes

Dah lupa ambil kat mana resepi coklat crepes ni…anak-anak suka makan crepes ni..first time buat..banyak jugak dapat…kalau anak tak ramai buat 1/2 adunan pun cukup.

Bahan-bahan

  • 2 cawan susu cair
  • 1 1/2 cawan tepung gandum
  • 1/2 cawan serbuk koko
  • 6 sudu besar gula aising
  • 2 biji telur
  • 2 sudu besar mentega cair
  • 1/2 sudu teh esen vanilla
  • 1/4 sudu teh garam

Cara-cara

1. Masukkan semua bahan dalam mixer dan putarkan dengan kelajuan yang tinggi sehingga sebati.
2. Masukkan kedalam peti sejuk selama 20 minit.
3. Cairkan mentega dan bubuh 3 sudu besar adunan dan leperkan mcm nak buat kuih gulung/dadar..lagi nipis lagi bagus.
4. Balikkan sebelah lagi dan baru di angkat dan dihidangkan bersama sos coklat.

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&


SOS COKLAT

Bahan-bahan
  • 1 1/4 cawan gula*
  • 2/3 cawan serbuk koko*
  • 1 cawan + 4 sudu besar susu cair*
  • 1/2 cawan mentega
  • 1/4 sudu teh garam

Cara-cara

1. Masak se cara double boiled. Masukkan semua bahan bertanda * ke dalam bekas tahan panas. Kacau sebati.
2. Masukkan mentega dan garam dan kacau lagi sehingga semuanya sebati barulah di padam api.
3. Sejukkan sebentar dan bolehlah di hidangkan bersama crepes coklat tadi.

2 thoughts on “Coklat Crepes

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s