Terima Kasih Teman-Teman

Akak nak ucapkan ribuan terima kasih di atas nasihat, komen dan ucapan dari member-member cyber..baik yang dah jumpa dan belum pernah jumpa di alam realiti..terharu sungguh bila ada yang mendoakan kita…terima kasih sekali.

Bila member dari batu pahat..si ana wahid bagi tau agar minum air kembang se mangkuk tu baik nak redakan tonsil tu ..akak pun buatlah…kebetulan stok buah kembang semangkuk tu ada kat rumah..dulu beli kononnya nak buat air katira masa bulan puasa tahun lepas..akhirnya tak jadi buat pasal tak jumpa katira.

biji selasih yang telah di rendam (imran kata macam telur katak)

buah kembang semangkuk..mula-mula tenguk geli..

kalau nak ikut resepi tu kena guna gula batu dan longan kering..tapi kat rumah ni tak .ada dua benda tu aje ..buah kembang se mangkuk dan biji selasih..tak ada orang nak belikan…jadi akak rendam aje dua-duanya… rebus kembang semangkuk sekejap….bila dah sejuk akak campurkan biji selasih dan air sirap.

minumlah air ni …..si imran hairan tenguk air ni…dia kata macam telur katak…tapi dia minum jugak…dia dah komplen …

dah 2 hari ashik makan bubur aje…boringlah.

….kenalah masak nasi dan lauk hari ni…

kalau suami akak demam…dia boleh makan tidur…makan tidur…

tapi kita orang perempuan kalau demam bukannya boleh berehat langsung…ada aje kerja yang nak di buat…bila baring ..fikir kain baju belum di sidai, di angkat dan di lipat….rumah belum bersapu…belum masak…bla..bla..bla….banyak betul kerja orang perempuan ni kan..hendak tak hendak kenalah buat jugak…nak buat camna…

9 thoughts on “Terima Kasih Teman-Teman

  1. Tu lah kan kak, kalau orang perempuan sakit, dalam di paksa suruh berehat, otak ligat memikirkan kerja rumah kan. Nak wat cam no…. Harap akak dah sihatlah hendaknya.

  2. salam ptg ceria k inaa..alahaii sian dia xsihatt..moga cept semboh..org pompuan gitu ler kakkk..sakit pening..masakkk tetapppp..uhuh..take care! muwahhhh

  3. salam malam kak ina. sedang berehatlah hendaknya akak di ketika ni. kak, katira tu apa kak? kakchik tak pernah dengar ni. dan cadangan ana wahid tu bagus juga kak. masa kat USM dulu ada teman serumah tiap kali dia sakit tekak mesti nak minum air kembang semangkuk ni dan cepat jugalah eloknya.

  4. memang lak kak ina..kita ni sakit teruk macam mana pun kena gak bangun uruskan rumah.kalau nak harap kan org lain macam x puas hati jer.Tu ler yang dikata kan “seorang isteri memang senang nak masuk kedalam syurga” harap kak ina cepat2 sihat.

  5. semog aka ina cepat sembuh yerk…. huhhhh nak2 kita yg duk umah kan kak… nak demam pun tak jadi kadang bila kenangkan makan pakai anak2..linn suka minum air telor katak tu tau…. nak2 bulan pose..wahhh syorgaaa

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s