Masakan orang malas


Punyalah malas nak masak…jadi masak yang simple…ikan cencaru atau ikan jaket di perap dengan asam limau ..pastu tabur garam…masak guna api sedikit…. cicah kicap yang di bubuh bawang kecil dan cili hidup yang telah di hiris nipis di bubuh kicap dan di perah jus limau kasturi 2 biji….perhhhh…sedap……
nasi goreng pula mcm nasi goreng kampung tapi bubuh cili api dan cili hidup..campur dengan ikan bilis…keropok ikan mesti ada..dah jadi habit kat rumah ni…kalau tak ada macam tak best aje…….resepi tak payahlah..semua orang pandai buat masakan ni kan…

24 thoughts on “Masakan orang malas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s