Kerja Kawin Depan Rumah


Hari Sabtu jiran depan rumah buat majlis menyambut menantu…akak, yana, kakak akak dan 2 orang anak dia di tugaskan bagi beg cenderahati kepada tetamu…masa ni akak nak bagi beg kat rombongan dari pihak pengantin perempuan.

Yana dan adik ipar pun tolong bagi beg. Punyalah ramai orang yang datang…

Imran pulak kena bawak bunga manggar…kat sebelah dia tu anak buah akak yang montel.

Ada pulak perunjukkan tomoi…bukan dari utara ye..tapi tomoi dari gombak…

Masa ni mereka bertomoi betul-betul…ingatkan nak buat pertunjukkan…berdarahlah mulut si kecil tu…

Pengantin bersama dengan ibubapa pengantin perempuan tengah menjamu selera..gambar kat pelamin tak sempat nak ambil….pasal sibuk ….. sampai terlupa..dalam pukul 4.00 lebih pun masih ada orang datang lagi…akak dah kepenatan…dalam pukul 5.00 balik rumah….rehat sampai tertidur….

SELAMAT PENGANTIN BARU ARIFFIN DAN IEZA
SEMUGA KEKAL BAHAGIA HINGGA
KE ANAK CUCU

8 thoughts on “Kerja Kawin Depan Rumah

  1. Jarang dengar org kenduri di bulan-bulan biasa ni. Selalunya bila time cuti sekolah barulah banyak majlis kahwin.Cantik jubah pengantin tu, berkenan pulak.Kak Ina dah famili tentulah jiran yang baik sebab tu diberi kepercayaan dlm kenduri ni.

  2. salam kak chik…kat kl ni tak kira cuti sekolah ataupun tidak..tiap minggu ada orang kawin.memang mcm jubah..kain licin kat luar kain jarang..jiran bertentangan pintu mestilah baik…sakit pening merekalah nanti yg dtg dulu…bkn saudara mara..betul tak?

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s