Ayam Goreng Berempah Dayang Jack Myr

Ayam goreng lagi….kat rumah ni ..kalau buat lauk ayam memang laku…buatlah 2-3 ekor ayam pun ..mesti habis…nak buat macam mana dah favourite mereka…kali ni akak ambil resepi dayang_jack@myresipi.com…. terima kasih sudi bagi resepi.

Bahan-bahan ( 3-4 orang )kat umah kena 3 kali ganda..almaklumlah anak ramai.

  • 7-8 ketul ayam (dibersihkan)
  • 5 ulas bawang putih (dikisar kasar)
  • 1 inci halia (dikisar kasar)
  • 3 batang serai (dikisar kasar)
  • 1 sudu besar ketumbar (disangai dan ditumbuk kasar)
  • 1 sdt jintan manis (disangai dan ditumbuk kasar)
  • 1 sb serbuk kari ayam (akak guna baba’s)
  • 1 biji telur
  • 2 sudu besar tepung jagung
  • 1 tangkai daun kari
  • garam secukupnya

Cara-cara

  1. Perapkan ayam dgn semua bahan di atas selama 1 jam atau selama mana yg boleh. Akak perap 2-3 jam…makin lama makin sedap.
  2. Kemudian gorengkan dgn minyak yg banyak sehingga garing.
  3. Gunakan api perlahan sahaja.
  4. Hidangkan panas-panas.

10 thoughts on “Ayam Goreng Berempah Dayang Jack Myr

  1. Kita bnyk persamaan lah kak…Nama yg sama (nick name), anak sama ramai,serbuk kasri yg kita gune pun sama brand…hehehehe…Ayam goreng tuh pos kat sini leh tak???Meleleh air liur!!!!huhuhuhu….

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s