Ke Kamaman, Terengganu (Hari Ke 2)

Hari kedua di kemaman..

Rombongan kami tinggal di apartment…yang ada 3 bilik….

Best tenguk kolam renang kat sini…Pagi lepas subuh akak, mak akak dan mak pengantin pergi ke pasar besar di chukai kemaman…beli kuih muih dan ikan bilis bersama dengan ikan masin.

Sempat posing kat kebun pisang di hotel ni..lepas tu gi pulak ke pantai…tenguk ada bendera merah berkibar.

bila bendera merah naik..maknanya

Tapi tak boleh mandi laut…kalau degil dan pastu mati tanggung sendiri…

Mula-mula main tepi pantai aje…

masih di tepi pantai lagi bersama-sama anak buah pengantin lelaki

si imran kena timbun dengan pasir

sempat tulis nama lagi…

lepas tu main airlah pulak …tak lama datang penjaga pantai…dia tak bagi main dalam air..takut kena tarik dek ombak besar…akak suruh anak-anak naik cepat ke pantai…manalah tau nanti jadi benda yang tak elok…

ambil gambar lagi di tepi pantai sebelum pulang semula ke apartment…..bersiap-siap nak pergi ke rumah pengantin perempuan.

Antara hantaran dari pihak pihak lelaki. Lepak kat surau berhampiran rumah pengantin perempuan.

Lepas solat zohor kami pergi ke rumah pengantin perempuan.

ambil gambar yan ni aje..akak tak larat dah nak ambil lagi ..pasal panaslah kat dalam rumah.

Lepas makan dan solat zohor kami bertolak pulang ke kuala lumpur….pergi beli satar kat tempat yang pernah akak beli dulu…..singgah sebentar di pusat penetasan penyu. Imran nak sangat tenguk penyu.

Imran seronok tenguk anak-anak penyu.

banyak jugak penyu kat sini..

singgah kat sini beli keropok lekor …

memang cari balik tempat ni…tahun lepas gi cherating pun beli kat tempat ni jugak.

pasal masa pergi, beli keropok lekor tempat orang lain tak sedap..banyak tepung.

yang ni beli kat kemaman…dekat dengan rumah kak chik…tempat akak makan satar…enjoylah jugak gi jejalan ni…tapi penatlah pulak…nasib baik suami dah masak nasi goreng masa akak balik…lepas makan…terus tidur..

4 thoughts on “Ke Kamaman, Terengganu (Hari Ke 2)

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s